Istorie

Performanță de top în tehnologia suspensiilor și amortizoarelor

Atunci când August Bilstein si-a fondat compania la Altenvoerde (acum Ennepetal) în 1873, nimeni nu a știut ce influență vor avea într-o bună zi produsele Bilstein în industria auto. Inițial, montajele pentru ferestre au oferit companiei fondate de August Bilstein o reputație care s-a extins peste granițele țării. O serie de inovații tehnice brevetate au constituit baza pentru succesele ulterioare ale companiei. Pentru a satisface cerințele de calitate, chiar și în fazele preliminare ale fabricării armăturilor, Bilstein și-a înființat propria fabrică de laminare a fierului în anul 1919. În anii 1920, Hans Bilstein, care a preluat conducerea companiei de la tatăl său, a adus din SUA idei noi pentru placarea cromată și cu nichel.

Debutul în lumea automobilelor

Datorită inspirațiilor tehnice aduse din America, Bilstein a câștigat un cuvânt de spus în industria auto în 1927 în cooperare cu Levator-Hebezeug-Fabrik din Berlin. Bilstein a produs prima bară de protecție cromată pentru producția automobilelor în serie.

Inovații

În anii ’50, compania a fructificat descoperirea francezului Bourcier de Carbon. Cercetătorul in domeniul oscilației a descoperit că gazul conținut de ulei într-o proporție de până la zece la sută este menținut la o presiune constantă. Această constatare urma să revoluționeze tehnologia amortizoarelor. Inginerii Bilstein din Ennepetal au folosit descoperirea pentru a dezvolta un proces de producție fără de care tehnologia automobilistică ar fi de neconceput până în prezent: fabricarea amortizorului monotub cu gaz sub presiune. Introducerea acestui prim amortizor într-un vehicul din seria Mercedes-Benz, în 1957, de către Bilstein, fostul „producător de accesorii și cricuri”, este considerată o contribuție semnificativă la siguranța condusului până în zilele noastre.

De atunci, amortizoarele dezvoltate și testate de Bilstein și-au găsit locul în toate mărcile de automobile de top, orientate spre performanță, de la Bugatti Veyron și Lamborghini Gallardo până la modelele Porsche 911, Boxster și Cayman.

Lista vehiculelor care beneficiază de produse Bilstein în producția original equipment, în serie sau ca piese de schimb este lungă și în creștere, cu mărci precum Aston Martin, Audi, BMW, Ford, Jaguar, Land Rover, Lotus, Mercedes, Mitsubishi , Nissan, Opel, Subaru și Volkswagen.

Debutul in sporturile cu motor

Povestea de succes în sporturile cu motor a început în urmă cu aproximativ 50 de ani, când Mercedes-Benz a instalat primul amortizor cu presiune pe gaz realizat de Bilstein într-un vehicul de raliuri la Raliul Monte Carlo și a câștigat. Legende ale sportului de curse precum Klaus Ludwig, Hans-Joachim Stuck și Walter Röhrl și-au sărbătorit cele mai mari succese alături de Bilstein. În 2012, compania a sărbătorit un triumf cu totul special la cursa de 24 de ore la Nürburgring, când trei echipe de curse echipate cu tehnologie Bilstein au ajuns pe podium.

null

1954/1957

Prima variantă a amortizoarelor sub presiune de gaz, conform principiului de Carbon și utilizarea în serie la automobilele Mercedes-Benz.
null

1956

Deschiderea uzinei Mandern (Trier) și începerea producției de amortizoare OEM.

1988

Trecerea de la companie de familie și integrarea în grupul Hoesch (astăzi: thyssenkrupp)

1990

Producția în serie a ERS, primul amortizor reglabil pentru aplicații Original Equipment.

1994-1998

Producția în serie de amortizoare reglabile ACD & ADS.
null

1995-1996

Extinderea prezenței globale – noi fabrici în Hamilton, Ohio (SUA) și Sibiu (România).

2004

Producția în serie a DampTronic® I și DampMatic® I.

2012

Producția în serie a DampTronic® select.

2013

Producția în serie a DampTronic® sky.
null

2017

Extinderea continua cu o fabrică nouă în San Miguel de Allende (Mexic) și extinderea capacității de producție în Sibiu (România).

2018

Producția în serie a primului sistem activ (eSuspension) și a DampTronic® X.